"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







torsdag 14 april 2011

Förbannade SKITUNGAR!


Jag har en kär vän som går igenom något tillsammans med sin familj som gör mig både fly förbannad, ledsen och även rädd.

Deras yngsta barn, deras son går igenom något så oerhört jobbigt. Han blir mobbad på sin skola, så till den milda grad att han inte längre ens orkar gå dit.

Denna lille härliga kille är bara 10 år och har utstått detta under lång tid.

Det fullkommligt kokar i kroppen på mig, jag skulle utan frågetäcken ta med mig Nike och sätta mig på ett flyg hem för att plocka dessa ungar som mobbar, ta dom runt ett hörn och skrämma skiten ur dom. Och då menar jag SKRÄMMA SKITEN UR DOM!!!

Min väninna började på ett försök till "inskolning" med sonen, som innebär att han är där med föräldrars närvaro. Tror ni det hjälpte? Under ett obevaktat ögonblick lyckades 1 flicka, som dessutom hade varit smörigast mot min väninna närhon kom, att sänka pojken i fråga med väl valda ord.. Så nu vill han inte längre försöka.

Var är skolan i detta? Barnen är små. Deras föräldrar måste ta ansvar över detta. SKOLAN MÅSTE JOBBA AKTIVT MED MOBBARNAS FÖRÄLDRAR!!!

Som läget är nu är det lille T som drar nitlotten även fast det är han som är offret.

Hur skyddar vi våra barn?

Jag är så imonerad av min vän och hennes man (även deras barn), så sjuuukt imponerad över deras styrka i detta.

Bättre familj får man leta efter kan jag lova er.

Jag är sen ett par år medlem i föreningen Friends. Dom vill att vi alla ska bli det dom kallar för VÄNSKAPARE. Att bidra till att skapa förändringar i skolor, förskolor och idrottsföreningar i hela Sverige.

Kika in HÄR och om ni finner det intressant..., GÅ MED!

Detta är alla föräldrars stora mardröm.

Jag vill så gärna hjälpa Lille T, får jag som jag vill har jag honom här hos oss om dryg månad.

Kärlek till hela underbara familjen G

1 kommentar: