"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







lördag 18 december 2010

Status psyke: Inställt på liten baby, sömnbrist och en stund av extrem smärta...




Dessa bilder är tagna i natt runt kl 02.00. Toddan hade precis kommit hem från jobb och jag var precis ifärd med att göra ett gäng varmamackor i toastjärnet. Fullt övertygad om att jag var JÄTTEPIGG..... Hmm, inte riktigt vad det ser ut som på bilderna då;) Våran barnmorska bara log när jag talade om min känsla av minskat sömnbehov... "- Det närmar sig" sa hon bara och log. Jäklar vad kroppen och psyket är häftigt alltså. Hade samma känsla när jag var gravid med Juni. Den här sista tiden är en otroligt vacker tid, samtidigt som jag är otroligt trött mellan ca 16-19 på eftermiddagarna. Vacker på så vis att jag mitt i alla tankar, olika små rädslor osv är otroligtlugn och harmonisk i kroppen. Trygg och stabil som en fura (även om nog inte Tord uppfattar det så när tårarna helt plötsligt strilar utan anledning). Det är en annan typ av stabilitet och harmoni, svår att förklara. Jag går omkring och är tok kär helt enkelt. Känner så vansinnigt mycket hela tiden.... Det är inte länge kvar nu. Jag är redo när moderjord kallar. Som den tigerhona jag är vet jag min egen kapacitet och jag kan inte finna något vackrare än att få hjälpa mitt andra barn ut i livet. Tänk att jag ska få göra detta igen!! Som sagt..., När moderjord kallar är jag redo.


3 kommentarer:

  1. Fin fin mage =)
    Va poetisk du är. Jag hade läst en del mammor berätta (i tidningar och så) lyriskt om förlossning och hur mysigt, känslosamt och härligt det var. Själv ville jag bara få det överstökat och komma vidare. Tyckte inte alls det var speciellt poetiskt, förutom det faktum att jag gav ett liv till världen -det var mer något jag tänkte på efteråt. Men just i stunden var det bara "ok, nu ska jag klara mig igenom detta och gärna fort, vem orkar ligga hålla på 18-36 timmar?" Under 10 h från första värken och glad för det var jag. Men det är verkligen så himla härligt läsa hur du Mia känner inför detta =)

    SvaraRadera
  2. Du är såååå VACKER och såååå underbar och jag är såååååååååå GLAD att vi hittat tillbaka till varandra!!!!!!

    Tack för idag (söndag), det var hur kul som helst ;) Och vilka bilder det blev sen då!!!

    PUZZPUZZ

    SvaraRadera