"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







onsdag 13 april 2011

Tindras kamp


När vi reste till Sverige och Sundsvall i oktober förra året med vetskapen om att vi skulle stanna ca 4 månader hjälpte en av mina bästa vänner Regina Toddan med att fixa ett jobb redan innan vi stod på Svensk mark.

Toddan skulle arbeta med bla en kvinna som heter Jenny. Även hon en god vän till Regina. En dag när vi var inne på Toddas jobb och satt och snackade, sa Jenny: "- Ledsen, men jag måste stänga så fort som möjligt. Min kille har ringt och Tindra har hög feber igen."

Tindra är en av Jennys tvillingflickor. Syrran heter Freja. Dom är nästan precis ett år äldre en min Juni, alltså 4 år....

Efter en kort tid kände Jenny knölar på Tindra och åkte på sjukhuset. Det var cancer... I levern. Läkarna hade positiva ord. Dom fick höra att till flickornas 4 årsdag i april (nu alltså) skulle Tindra vara frisk. Dom började åka till Umeå för behandling. Det blev inte så lätt. Nu har Tindra legat nedsövd över 2 månader på Sahlgrenska i Göteborg och har 3 levertransplantationer bakom sig... Nu väntar hon på en ny....

Jenny är som sagt "bara" en bekant till mig. Men jag tänker på henne och flickorna varje dag. Håller tummarna, följer deras kamp. Jag tänder ett speciellt ljus för Tindra varje kväll och säger henne några ord.

Jag har utnämt henne till krigarprinsessa. Och det är ingen slump. Min gamle barndomskamrat Marcus har genomgått en fruktansvärd kamp mot denna cancer med sin lilla son och han kallade honom "krigare".

Marcus son har ganska precis lyckats vinna över denna grymma sjukdom. DÄRFÖR är Tindra en KRIGAR PRINSESSA för hon ska också vinna, så är det bara.

Vet inte varför jag tycker det är så viktigt att ni vet detta, förmodligen för att jag känner mig så frustrerad. Kan ni inte också följa Tindras kamp? Kanske det gör henne ännu starkare... Nu är allt värt att provas. Mamma Jenny, skriver blogg. Hon skriver bra och okonstlat. Kan ni inte följa Tindra med mig??? LÄS HÄR och skänk Tindra lite av er tid och kraft.

Tindra ska klara det här, det bara måste hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar