"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







fredag 22 april 2011

Jätte liten och väldigt väldigt rädd. Men så otroligt lycklig att jag får bråka om tandborstning...

Ja, så känner jag mig ikväll.
Jag tänker på vad människor i min närhet varit med om senaste halvåret. Jag tänker på allt jag hör om, allt jag läser om allt jag ser.
Jag undrar hur jag vågar...
Hur jag vågar vara ifrån så många jag älskar. Hur jag vågat bli mamma, hur jag vågat gifta mig och ge mitt hjärta till en man som är mitt allt.
Ikväll är jag rädd, väldigt rädd.
Hur överlever man förlusten av sitt eget barn? Som Tindras mamma Jenny... Hur klara människor detta?
Tindras mamma sände oss DENNA låt på FB nu ikväll. Bara timmar efter sin flickas sista andetag.
Tror hjärtat ska slitas ur kroppen när jag lyssnar...
Har suttit inne hos Juni .... Tittat tittat och pussat. Har suttit inne hos Nike... Tittat, tittat och pussat.
Livet skrämmer mig ikväll, mer än någon annan gång.
Lyssnar på DENNA text (Le marc har skrivit den) och känner igen mig i känslor och ord.
Vi bråkade här hemma ikväll... om tandborstning...
Jag är väldigt lycklig över att få bråka om tandborstning.

1 kommentar:

  1. Efter att ha läst Jennys blogg så är jag också glad över att ha bråkat lite med Olivia idag.

    Ps. Det blev lite mer än en glasig blick. Ds

    SvaraRadera