"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







fredag 17 december 2010

Otroligt effektiva måste jag säga att vi är...



..... utan varken stress eller oharmoni.

Igår var jag och Toddan i Birsta (stort köpcentrum utanför Svallet) för att handla Julklappar. Det blev succé, vi fick faktiskt det mesta köpt. Och utan stress dessutom. Skönt!

Stor del av dagen har hela familjen tillbringat på stan.
  • Har styrt upp med Toddas blivande Julklapp.
  • Fixat nytt super gunstigt mobilabonnemang till mig.

Har inte uppdaterat mig på mitt svenska abonnemang sen jag flyttade till Rhodos för 5 år sen så det har varit jätte oekonomiskt när jag väl använt det här hemma, samt plockat ut en ny telefon. Mobiltelefonen valde jag utifrån främst 2 aspekter:

Den skulle vara:

  • Snyggt rosa.
  • INTE ha touchscreen

Moget va???:)))

Skämt och sido..., såklart intresserad det mig med taltid, ok kamera osv osv men det viktigaste var helt klart utseendet... I vanlig ordning, sånn är jag..

Modellen blev en Sony Ericsson J10i2 Elm PEARLY ROSE med resultatet att jag ringer sjukt mycket billigare, smsar gratis i hela världen, har en mycket lägre fast månadskostnat plus ny lur. Gott!!

  • Nya underställ till hela familjen.
  • Härlig lunch ute på byn.
  • Och lite annat trix

Sen åkte vi hem och tog reda på tvätten som hängde och torkade i tvättstugan för att sedan äta Junis morfars super goda Chil con carne.

När Toddan drog på Jobb hakade jag och Juni på och stack och handlade lite mat, glass och hämtade ut paket som kommit från Junis snälla farmor.

Nu sover lillan och jag ska fixa lite med bla klapparna och snart lägga mig och se Robinsson på webb-tvn.

Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som vi.

Kram.

3 kommentarer:

  1. Och vem hejar vi på? Daniel och Erik Va?

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ja det är helt klart favoriterna. Men jag måste säga att jag vill att DANIEL ska vinna!!!! Och att otäcka Helene ska åka ut....

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Jag och Danne har ju växt upp ihop, våra pappor är typ bästisar haha. Det har varit så sjukt spännande att se honom i Robinson. Är liksom helt uppspelt efteråt!

    Jag kommer till Sundsvall på onsdag förresten. Vi kanske kan ses på torsdag? Fika på stan?

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera