"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







fredag 31 december 2010

Första 2011

Nu är året 2011 sen en dryg timme tillbaks.
Jag valde att stanna hemma med mamma och pappa ikväll. Igentligen skulle vi på maskerad ikväll, Jag, Tord och Juni.

Men jag gjorde slutligen valet att stanna hemma, med facit i hand var det helt rätt val. Trots att jag såklart hade velat umgås med de fina männskorna på festen. Tror dock inte att jag hade kunnat bidra med så mycket ikväll. Det blev även så att Toddan jobbade kvällen till ära. Då han sagt nej både till att jobba Julafton, Juldagen OCH annandag Jul så kände vi att det inte var så passande att fortsätta "nejja".

Har en lite jobbig känsla i magen då jag och Juni har bråkat en massa idag. Alldeles passande till att vi ska få en liten baby i familjen så verkar det som att Juni med stora steg klampat rätt in i nån sorts livskris. Trottsålder? Näää, bara ordet ger mig rysningar.... Men hon kan helt utan vidare få en flipp.

Idag gapande hon i samma andetag om att hon både ville och INTE ville ha på sig sin morgonrock när hon skulle upp ur badet???!!!! Bara skriker rätt ut och tårarna forsar. Hur tillfredställer man det behovet lixom. Ända sättet att få henneatt lixom bryta av gapandet är att ryta till och vara tokbestämd..

Suck! Och sen får jag så otroligt dålig samvete.

- Mamma, jag älskar dig

- Mamma , är vi kompisar nu?

- Mamma, är du glad nu?

Osv kommer hon lirkandes med och vill pussas och klappas.

Och då vill jag bara gråta för att jag blir så ledsen av att bråka med henne.

Älskade älskade unge!!!


Idag har jag tvättat STOOORA tvättlasset efter att familjen varit här efter Julen, känns allt id lika skönt när man fått tvätta bort stora tvättlass tycker jag.

Nu får vi se när lilla Nike vill komma ut.

5 Jan är beräknat datum, det är på onsdag.... Har barnmorsketid på tis den 4e. Undrar om jag kommer dit eller inte.

Spelar mig faktiskt ingen roll, har inte minsta bråttom. Som många av er känner till är ju att jag istället har varit lite stressad över att hon skulle komma INNAN nyår. Ska jag vara ärlig så spelar det egentligen ingenroll, men trotts att jag försökt att inte bry mig så har alla tjatande tungor om att knipa satt sig i mitt huvud. Så pass att jag nästan ett tag gick på att det skulle vara en katastrof om vårat barn skulle födas i slutet på dec???!!

SÅ dumt.

Tips: Prata inte så till personer som ska ha barn. Det är så otroligt onödigt. Plus att dom ju i ärlighetens namn inte kan styra över när deras barn ska komma i vilket fall. Det skapar endast en stress. En ytterst ONÖDIG stress.

NU ska jag läsa och sen försöka sova.

Själv sovande går inte helt bra these days, tror jag snittar en 4 timmar per natt.

Puss på er och ett riktigt gott nytt år!

Ps: Skit i raketerna en gång för alla och ge motsvarande summa till välgörenhet. Alldeles för få skänker till de som behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar