"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







tisdag 4 januari 2011

Barnmorskebesök

Idag var vi hos barnmorskan. Toddan trodde aldrig att vi skulle komma på denna inbokade tid, han trodde helt klart att vi redan skulle ha fått lilla Nike. Det trodde nog barnmorska också. Personligen var jag ganska säker att vi skulle vara oförlösta idag:)
Imorgon är det datum då jag har gått fullgraviditet. 40 fulla veckor. Efter det har Nike 14 dagar på sig innan dom skulle sätta igång förlossning. Det tror jag INTE kommer att ske. Igångsättning alltså. Hon kommer nog i dagarna här även om det faktumet känns helt overkligt det också.
Nåväl, allt såg bra ut.
Prover, tillväxt, position i magen samt hjärtslag.
Vi gick igenom lite rutiner osv med barnmorskan samt talade lite allmänt om hur saker och ting är och tankar om detta.
Jag tycker det är skönt att sitta där och små prata lite. Man får distans till sig själv på nått sätt. Idag skrattade jag så jag grät och det gjorde barnmorskan nästan också, när jag berättade om att jag börjat gråt för att jag inte tyckte Tord var tillräckligt engagerd när jag skulle gå igenom BB väskan för 3e gången. Självklart tillsammans med Toddan:)
Herreguuuud vad jobbig jag kan vara.
SLAPPNA AV MIA!!! :D
Ett av mina löften till mig själv inför framtiden by the way....
Att inte ta allting på 100% blodigt allvar hela tiden. Sänka kraven och lära mig skratta åt saker och inse att det kanske inte alltid är så livsviktigt hela tiden.

1 kommentar:

  1. Härligt lagom galen är du Mia :)
    ÅÅÅ snart är hon hos er! LYCKA! Den där sekunden man för första gången får se sitt barn, undebart. Njut av din förlossning som kommer bli underbar.

    SvaraRadera