"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







lördag 1 januari 2011

Låg eller lugn?

Ja det är frågan...
Kan inte riktigt säkert redan ut om jag är låg som i lite nedstämd eller bara lugn och avslappnad.
Jag är ingen människa som normalt bara går omkring och är. På gott och ont... Mest gott tror jag, skulle inte vilja gå omkring i ett vardagligt brus med inte så mycket vågor. Jag tycker om att känna, att känna mycket. Även om det såklart kan ha sina baksidor också.
Jag är svår-nöjd. ("svår-nöjd", kan man säga så?)
Inte så att jag direkt blir lätt missnöjd utan att jag allt som oftast blickar framåt och ser fortsättningar, utveckling och lösningar. Både gällande mig själv som person men även i annat jag tycker är viktigt.
Eftersom jag nu varken vill göra ingentig eller göra allt blir jag förvånad?
Så frågan är:
Är jag låg eller lugn? :)
Förmodligen är svaret "förberedd", jag vill mig minnas att jag klev in i samma bubbla dagarna innan Juni kom till världen.
En bubbla fulla av försiktighet, ödmjukhet och känsla av kontroll över livet.
Jag tror det är där jag är just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar