"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







lördag 22 januari 2011

Jag har ansett mig vara en ganska så fördomsfri människa. PHHHAAA!!! Vilket skämt!

Det är jag inte alls det, även om jag skulle önska det.
Att vara en fördomsfri människa kräver jobb och aktivt genomtänkta ställningstaganden ifrån grunden.
Jag har massor av åsikter om saker som jag inte ens vet vad dom kommer ifrån, eller när jag skapade mig den åsiken. Vet jag ens att åsikten är min egen eller har jag "adopterat" någon annans. Vems i så fall?
När jag ändå byter en massa blad i mitt liv, rensar ur, vädrar och möblerar om i mitt inre rum. Har jag beslutat mig för att försöka se världen med nya ögon.
Nyfikna, pigga, granskande ögon.
Det är svårt det, man är vid 33 årsålder givetvis redan färgad på många sätt. Men jag ska göra så gott jag kan och lite till.
Ifråga sätta mina egna tolkningar och direkta åsikter. På ett snällt sätt mot mig själv men dock bestämt.
Det ska bli kul faktiskt, spännande, lärorikt.
Att få se världen ur ett i vissa fall annant perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar