"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







tisdag 4 januari 2011

Det är fördjävla konstigt detta???!!

Tycker det är så märkligt!
Hur mycket kan en del människor ta åt sig saker personligt ? Saker som på inget sätt handlar om dom själva??
Som jag tidigare har skrivit så känner jag inga varmare känslor över Rhodos. Detta har bemöts på en del märkliga sätt av ett FÅTAL människor. Alla med anknytning till Rhodos...
Vad är det med detta?
Tar man illa upp för att Jag inte kan tänka mig att leva och bo där? För att jag längtar tills min tid där är slut?
Det skulle innebära att jag blev tjurig på alla som inte gillar att bo i Sunsvall, Luleå och Stockholm då eller? Bara för att jag själv har bott där..
Fattar absolut ingenting!
Nu får jag till och med höra att "jag tycker synd om dig för att du inte saknar Rhodos" när jag inte är där..
Tycker synd om???
Ska jag då säga att jag tycker synd om dom som nöjer sig med att var där? Nej det gör jag givietvis inte!! Jag tycker det är förträffligt, jätte bra!! Alla är vi olika, alla behöver vi olika saker för att bli tillfredställda i livet.
Sol, bad och restaurang besök är INTE de saker jag kan ha som byggklossar i mitt liv.
JAG HAR ALDRIG VALT ATT BO PÅ RHODOS FÖR ATT JAG GILLAR STÄLLET! Jag har hamnar där för kärlekens skull. Något jag är otroligt lycklig för och ALDRIG ALDRIG ALDRIG såklart skulle vilja ha ogjort.
Thats it!!!!
Det innebär inte att jag ska behöva vilja bo kvar där. Det innebär inte heller att jag behöver ha njutit av min tid där eller att Rhodos finns i mitt hjärta.
Rhodos är INTE mitt hem, Rhodos ger mig ingen utvecklig och ingen stimulans. Ingen energi.
Men
Min familj ger mig allt det där. Mina vänner och mina drömmar likaså.
Hänger ni mer?
Rhodos drar inte ner mig men den pausar min tid.
Nog har jag försökt alltid, för visst hade det varit lättare dessa år om man även hade trivts där man bor.
Men sorry.....
Det passar inte min livssyn, min moral, mina tankar på livet.
Tyck inte synd om mig för det. Var glad för mig!!!!!!!!
Det är precis det jag är nämligen!
HUR kan man tycka synd om någon som inte gillar att bo där man själv bor? Skrattretande! Som att Rhodos på något vis var en dela av mig???
Sola och bada ska jag göra på min semester och som pensionär.

1 kommentar: