"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







fredag 21 januari 2011

Det blev en bra dag i allafall.











Idag har min kära Malin varit här på förmiddagen. Och träffat Nike för första gången. 11 dagar hann lillisen bli innan tant Malin fick se henne till både min och Malins förtret:) Malin stod i startgroparna redan när Nike bara var ett par timmar men se, vi fick inte till det i allafall. Nåja, nu har vi styrt upp det och Nike mådde gott i Malins varma famn.
Skulle egentligen ha åkt ner till Regina efter lunch me tiden rann ifrån oss och Toddan var tvungen att åka på jobb. Utan syskonvagn är det lite klurigt att få med sig två små barn ensam så vi fick snällt stanna hemma.
Lite halvdeppig över att inte hunnit till Regina, ja inte ens hunnit ut i friska luften idag drog jag och Juni fram Memory spelet och roade oss så gott vi kunde.
Precis när vi var mitt upp i ett blöjbyte på Nike, där Juni så fint assisterade mamman så ringde det på dörren.
In kom Nina.
JIPPYYYY, vilken överraskning!!
Jag älskar när folk bara dyker förbi, det är inte det vanligaste här i Sverige direkt där vi gillar att använda kalendern till det mesta. Inga spontan kaffe här inte;)
Tok-Nina hade dessutom med sig presenter till oss alla.
Juni som hade lånat en lite gitarr av Ninas son Truls fick en aldeles egen RIKTIG liten nybörjar gitarr av Nina och Regina och en jätte fin bikini som hon förövrigt ligger och sover med i detta nu. Hon vägrade att ta den av sig;)
Nike fick en jätte fin rosa filt och 3 bodys/tröjor och 2 par byxor!!!!!
Jag och Todda fick två supeer fina bildkollage i svartvitt på hela familjen.Så otroligt fina. Fick mina tårar att smyga fram. Ni ska få se dom sen....
Toka att komma med alla dessa saker.
Malin kom med choklad och vin. Ni må tro jag blev sugen tills den dag jag ska korka upp en flaska vin och sjunka ner i soffan med ett glas... Det kommer att dröja, men jag längtar!!
Så en dag som kändes rätt platt bitvis blev med facit i hand även den lycklig med hjälp av två fantastiska vänner som kom och förgyllde våran dag med råge.
Jag är så glad för dom människor jag valt att kalla mina vänner och som valt med till deras vän.
Det är ingen slump att jag bara har fina människor i min närhet.... Dumsnutar får nämligen inte vara med och leka;) Jag kan bara vara tacksam att dessa fina även dom har valt mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar