"I have decided to stick with love.
Hate is too great burden to bear"
Martin Luther King, Jr







lördag 8 januari 2011

Helt vanliga dagar i Svallet:)

Vad har nu hänt de senaste dagarna här i Svallet??
Jag har nu gått snart 3 dagar över palnerat förlossningsdatum, vilket faktiskt inte gör mig något. Tror omgivningen är mer "frustrerad" en jag själv över detta?? :)
Toddan har jobbat på nästan hela denna vecka men är ledig ett par dagar from imorgon. Onsdagen tillbringade vi hemma hos Robban och Regina innan det var dax att åka hem och passa tiden i tvättstugan. Toddan och Robban passade på att åka och träna en sväng medans jag och Reggie i vanlig ordning löste världsproblem, åt fruktsallad och mös. Juni går omkring som hon är hemma när hon är hos Regina och Robban. Vet vart allt finns och är bästis med hunden Ida och katterna Sigge och Kajsa:) Medans Regina och Juni lekte med färg, lera osv tog jag chansen att bara slappa i soffan. SÅ SKÖNT!
Igår på dagen var vi ute i Birsta och bla köpte en synt till Juni och ny lera att leka med samt käkade lite lunch.
Idag har jag och Juni haft date med fin Malin och hennes lilla Jasmine. Flickorna, Juni och Jasmine, hade längtat jätte mycket efter varandra.
Snack, snack och mera snack och sen drog vi alla och handlade mat. Jätte härligt och trevligt precis som vanligt.
Nu är det bara ca 1 månad kvar tills vi kommer att lämna Sundsvall och ca 1,5 månad tills vi lämnar Sverige...
Då vi har några stopp på vägen mellan Sundsvall och Halmstad så lutar det åt att vi tar oss en hyrbil och bilar genom vårat vackra land. Det måste ju vara absolut smidigast eller hur? Med 1 nyfödd, 1 2,5 åring och massa packning.....
Vi ska som det ser ut nu stanna till i Stockholm, Jönköping, Borås, Göteborg för att slutligen landa i Halmstad i MINST en vecka hos familjen där.
Stoppen under resan blir inte så långa men destå mer viktiga...
Det är hos personer som är oerhört viktiga i våra liv som vi ska våldsgästa och förmodligen, i allafall nästan krama sönder!!!!!!!!!!!!!
VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT!!!
Jag längtar efter dom här människorna så det känns i hela kroppen.
Nu ska jag surfa runt och kolla priser på hyrbilar, ta en dusch, göra varma mackor som såklart ska ätas ISÄNGEN, och vänta in Toddilooo som kommer hem från jobb och en stund.
Kram!

1 kommentar:

  1. Låter smidigt med bil!

    Ååå vad gott med varma mackor :P Tror jag ska be nattsköterskan fixa lite... eller inte... hon skulle nog få dåndimpen på mig ;)

    Kram Nina

    SvaraRadera